Általános Szerződési Feltételek
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza aNEW JET POWER GENERATION KFT.https://jetpower.hu/shop/cím alatt található webáruházából (a továbbiakban: „Webáruház”) történő vevői megrendelés elfogadásával létrejövő szerződés feltételeit. A webáruházi értékesítés során a webáruházat működtető vállalkozás az eladó fél, a vevő vele köt szerződést, részére fizeti az ellenértéket, és ő teljesíti a szerződést.
1.2. Jelen ÁSZF tartalmazza a Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint kötelező előzetes tájékoztatásokat is. Amely kötelező tájékoztatás az ÁSZF-ben jellege folytán nem szerepel – például termékleírás, árak, díjak – az a webáruház honlapon a termék adatlapján található. Ezen tájékoztatások is a szerződés részét képezik.
1.3. A Webáruházat működtető vállalkozás megnevezése:
Cégnév: NEW JET POWER GENERATION Kft.
Székhely: 2143 Kistarcsa, Komáromi utca 26.
Levelezési cím: 2143 Kistarcsa, Komáromi utca 26.
Cégjegyzékszám: 13-09-183594
Adószám: 25785515-2-13
Telefonszám: +36 30 931 06 88
E-mail: info@jetpower.hu
Honlap: https://jetpower.hu/
Üzleti tevékenység helye: 2330 Dunaharaszti, külterület hrsz.: 092/82.
Nyilvántartást vezető hatóság: Dunaharaszti város Jegyzője
Nyilvántartási szám: 3057/2014
A tárhely-szolgáltató adatai:
- Cégnév: Tárhely.Eu Kft.
- Székhely:1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
- Telefonszám: 06 1 789-2-789
- E-mail: support@tarhely.eu
- Weboldal: https://www.https://tarhely.eu
- Visszaélés bejelentés űrlap: https://www.https://tarhely.eu
1.4. Webáruház megnevezése: JET-POWER HUNGARY Webáruház
Honlapja: https://newjetpower.hu/webaruhaz/
Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban a „Webáruház” kifejezés alatt ezen webáruházat és a Vállalkozást kell érteni.
2. A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK
2.1. A Webáruházzal szerződéskötésre csak nagykorú személy jogosult. A Vevő jelen ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy tizennyolcadik életévét betöltötte és cselekvőképességében nem korlátozott.
2.2. A webáruházi termékek vevő általi üzletszerű gazdasági tevékenység keretében történő forgalmazása, továbbértékesítése nem engedélyezett.
3. AZ ÁSZF HATÁLYA
3.1. Jelen ÁSZF akkor válik a szerződés részévé, ha azt a Vásárló elfogadta. E célból a Webáruház honlapján az ÁSZF tartalmát a vásárló az szerződéskötést megelőzően megismerheti.
3.2. Jelen ÁSZF-t közzétettük és folyamatosan hozzáférhető a webáruház honlap nyitóoldalán, a honlapról letölthető pdf formátumban, ezzel a vásárlónak letölhetősége van arra, hogy tárolja és előhívja azt.
3.3. Ha a vásárló nem fogadja el az ÁSZF-t, a szerződés nem jön létre, a Vásárló a Webáruháztól jogviszony hiányában adásvétel teljesítését, teremék átadását nem követelheti.
3.4. A vevőnek az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg, a megrendelés elküldése előtt nyilatkoznia kell a Webáruház adatkezelési tájékoztatójának megismeréséről. E célból az Adatkezelési tájékoztató a Webáruház honlapján közzétételre kerül. Az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza a Webáruház által végzett adatkezeléseket a céljuk, jogalapjuk és egyéb feltételek megjelölésével, tartalmazza továbbá az érintett személy adatkezeléssel kapcsolatos jogait. Magánszemély vevő esetén a vevői adatok szerződés-teljesítési célú kezelésének jogalapja a szerződés, a számlázási célú adatkezelés jogalapja jogi kötelezettség teljesítése. Ha a Vállalkozás hozzájáruláson alapuló adatkezelést is kíván végezni, azt a Webáruház megfelelő helyén az adatkezelés céljának megjelölésével jelzi, és a vevő a hozzájárulást egyértelmű nyilatkozattal – a honlapon elhelyezett négyzetbe pipa jelzés elhelyezésével adhatja meg. Hozzájárulás hiányában a Vállalkozás az adatkezelést nem végzi.
4. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Jelen ÁSZF alkalmazásában:
- 4.1. Vevő: a Webáruházban rendelést feladó személy, a vásárló, aki lehet magánszemély (fogyasztó), egyéni vállalkozó, gazdasági társaság vagy más szervezet.
- 4.2. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- 4.3. Vállalkozásnak minősülő vevő: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (nem fogyasztó).
- 4.4. Áru: A Webáruházban értékesítésre kínált ingó dolog.
- 4.5. Termék: áru, digitális elemeket tartalmazó áru, szolgáltatás, digitális tartalom, digitális szolgáltatás.
- 4.6. Honlap: a Webáruház honlapja.
- 4.7. Szerződés: A vevő és a Vállalkozás között a megrendelés elfogadásával létrejött kölcsönös jognyilatkozat.
- 4.8. Felek: a vevő és a Vállalkozás.
5. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELŐTTI TÁJÉKOZTATÁSOK
5.1. A Ptk. szerinti tájékoztatások
Figyelemmel arra, hogy a Webáruházzal elektronikus úton történik a szerződéskötés, a Ptk. 6:82-85.§-ban előírt előzetes tájékoztatási kötelezettségnek az alábbiak szerint teszünk eleget, azzal, hogy ezen tájékoztatás és az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások egyaránt vonatkoznak a fogyasztónak minősülő vásárlókra, és a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokra, szervezetekre is, és a szerződés részét képezik.
5.1.1. Tájékoztatás a szerződéskötés technikai lépéseiről:
A Webáruház honlapra érkezve a Vevőnek nyilatkoznia kell a honlap süti-adatkezeléshez való hozzájárulásról. Az erre vonatkozó részletes tájékoztatás a honlapon a hozzájárulás megadásának a helyén, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban találhatók. Megrendelés, illetve vásárlás előtt a honlap nyitólapjáról nyissa meg, olvassa el, töltse le és mentse el saját gépére jelen ÁSZF-et. Az ÁSZF valamennyi pontját olvassa el, különösen jelen előzetes tájékoztatásra vonatkozó pontját. Az ÁSZF elfogadásával arról nyilatkozik, hogy az ÁSZF-et elolvasta, megértette, és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. Elfogadás hiányában nem jön létre szerződés, és Ön nem tudja a Webáruház értékesítéseit, szolgáltatásait igénybe venni. Olvassa el az Adatkezelési tájékoztatónkat is, amely a magánszemélyek személyes adatainak kezelésére vonatkozik. A megrendelés, illetve vásárlás során megadott személyes adatokat a Vállalkozás szerződés jogcímén, a számlázáshoz szükséges adatokat jogi kötelezettség jogcímén kezeli. Ha a Webáruház a magánszemély vevő hozzájárulásán alapuló adatkezelést kíván végezni – a honlap minden esetben kérni fogja, hogy az érintett a hozzájárulását egyértelmű nyilatkozattal – például egy négyzet kipipálásával - adja meg. Ha az adatkezelés hozzájáruláson alapul, és az érintett magánszemély úgy dönt, hogy a hozzájárulást nem adja meg, a hozzájáruláson alapuló szolgáltatást nem tudja igénybe venni, de a Webáruház sem fogja ezen adatkezelést végezni.
A szerződéskötés folyamata Webáruházunkban a következő: A vevő a termék kiválasztásával, számlázási és szállítási adatai megadásával és az előzetes tájékoztatásokat is tartalmazó ÁSZF elfogadásával elküldi megrendelését a Webáruház honlapján. Ez jogi értelemben a vevő szerződési ajánlatának minősül.
A szerződéskötés technikai lépései
- A Webáruházban történő megrendeléshez, illetve vásárláshoz a vásárlás folyamán kötelező a vásárló fiókjába bejelentkezni, vagy a vásárlás folyamán a Webáruház egy fiókot hoz létre a vevő számára. Vásárlás folyamán meg kell adni a vevői kapcsolattartói, számlázási, szállítási adatokat, ezt követő újabb vásárlás esetén ezen adatokat újból rögzíteni nem kell.
- A megvásárolni kívánt termék adatlapján tájékozódhat a termék lényeges tulajdonságairól.
- A termék árára vonatkozó tájékoztatást minden esetben a termék adatlapján tettük közzé.
- A termék megvásárlását, a megrendelés feladását a „Kosárba” gombra kattintással tudja indítani. Ezzel 1 darab terméket jelölt ki vásárlásra. A „Kosárban” meg lehet változtatni a rendelés mennyiségi adatait is.
- Ezt követően a Webáruház „Fizetés” űrlapjain meg kell adnia a számlázáshoz és szállításhoz szükséges adatait, elérhetőségét.
- Bankkártyás és utánvétes fizetési módokat alkalmazunk, ezeket a megfelelő űrlapon a vásárlónak kell kiválasztania.
- Utánvétes fizetés esetén a termék átadásának feltétele az ellenérték helyben történő kiegyenlítése, bankkártyával vagy készpénzzel a kiszállítást végző szolgáltató által elfogadott módokon.
- A megrendelés elküldése előtt a képernyőn összesítve megtekinthetők a termékre vonatkozó adatok – mennyiség, egységár, ellenérték, szállítási költség, összes fizetendő – és a megrendelő által megadott vevői (számlázási) és szállítási adatok.
- A megrendelés elküldése előtt egy négyzetbe helyezett pipával nyilatkoznia kell az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról.
- A megrendelés elküldésével megtett vevői szerződési ajánlat beérkezését a Webáruház e-mailben késedelem nélkül visszaigazolja. Ezen visszaigazolásban tájékoztatásul megküldjük Önnek Általános Szerződési Feltételeinket, amely a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet szerinti tájékoztatásokat is tartalmazza. Ez a visszaigazolás még nem jelenti a szerződési ajánlat elfogadását.
- A Webáruház a szerződési ajánlat elfogadásáról külön e-mailt küld a vásárlónak.
- A szerződés a Webáruháznak a Vevő szerződési ajánlatára tett kifejezett elfogadó nyilatkozatával jön létre.
- A teljesítésről a Webáruház elektronikus számlát bocsát ki, és e-mailben küldi meg a vásárló részére.
- Az ÁSZF elfogadásával a Vevő hozzájárul elektronikus számla kibocsátásához.
A szerződés teljesítéséről
- 5.1.2. A Webáruházzal kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Webáruház nem rögzíti, és az a honlapon utóbb nem lesz hozzáférhető.
- 5.1.3. A vevőnek a Megrendelés elküldése előtt lehetősége van az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítására és kijavítására. A hibák azonosítását szolgálja, hogy a megrendelés elküldése előtt a megrendelés összes adatát a vevő egy képernyőn áttekintheti és javíthatja is. A böngésző / vagy webáruház platform Vissza gombjával is javíthatók az adatok, illetve a kosárból a Törlés gombbal törölhetők a termékek, a Mennyiség gombra kattintva módosítható a darabszám.
- 5.1.4. A szerződés nyelve a magyar.
- 5.1.5. A Vállalkozás nem csatlakozott magatartási kódexhez.
5.2. Előzetes tájékoztatások fogyasztók részére
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti tájékoztatási kötelezettségnek az alábbi 6–19. pontokban írtak szerint teszünk eleget. Ezen pontok alatti tájékoztatások, az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások a fogyasztóval megkötött szerződés részét képezik.
6. Tájékoztatás a termék lényeges tulajdonságairól
A Webáruházban kínált termékek (áruk, digitális elemeket tartalmazó áruk, digitális tartalmak, digitális szolgáltatások) lényeges tulajdonságairól szóló tájékoztatási kötelezettségnek a honlapon a termék adatlapján teszünk eleget. Itt minden esetben szöveges és képi tájékoztatást adunk a termék lényeges tulajdonságairól, tartozékairól, műszaki, technikai paramétereiről, egyéb jellemzőiről, használati útmutatóról és áráról.
Részletesebb tájékoztatás az áruhoz és szolgáltatáshoz csatolt használati útmutatóban található, illetve további tájékoztatás az Ügyfélszolgálattól kérhető.
A Webáruházban kínált termékek kizárólag a lényeges tulajdonságaik, jellemzőik szerinti rendeltetésük által meghatározott célra alkalmasak.
6.1. A Webáruházban értékesített árura vonatkozó külön rendelkezések
- Az áru üzembe helyezését a vevőnek kell elvégeznie.
- Az üzembe helyezés során a vevő köteles betartani az üzembe helyezési utasításokat, az attól való eltérés szakszerűtlen üzembe helyezést eredményez.
- A vevő az áru használata során köteles a karbantartásáról gondoskodni.
7. Tájékoztatás az árról és a felmerülő költségekről
- 7.1. Az áruk és szolgáltatások egységáráról és eladási áráról a honlapon a termék adatlapján adunk tájékoztatást. A feltüntetett ár a bruttó árat jelenti és az adatlapon megjelölt esetben forintban (Ft vagy HUF) van kifejezve.
- 7.2. A megrendelés összesítőjén adunk tájékoztatást a megrendelt termékért, szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről és az esetleges utánvét díjáról).
8. A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – FUVAROZÁS – TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelés elfogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a teljesítés folyamatát, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét, a fizetendő összeget, a fizetési feltételeket, a szállítás határidejét és módját.
8.1. Fizetési feltételek és módok
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítőjével, az elfogadását visszaigazoló e-maillel és az értékesítés számlájával egyezően tartalmazza e termék ellenértékét és minden költséget.
Fizetési módok:
- Bankkártya: Bankkártyás fizetésre az STRIPE rendszerét alkalmazzuk. Csak a sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését.
- Utánvét: A terméket megbízott futárszolgálat szállítja ki a vásárló által megadott címre, ahol a számla szerint fizetendő összeget a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni. Az utánvétes fizetéshez külön kezelési költség kapcsolódik, amelyet a közölt szállítási költség magában foglal.
- Személyes fizetés: Amennyiben a terméket személyesen veszi át a Vállalkozás székhelyén, lehetősége van egyidejű készpénzes vagy bankkártyás fizetésre.
A termék tulajdonjogát az vételár kiegyenlítéséig fenntartjuk.
8.2. Szállítási határidő és feltételek
A terméket a rendelkezésre állástól függően 5–14 napon belül szállítjuk. Erről a megrendelést visszaigazoló e-mailben adunk tájékoztatást. A megrendelt terméket futárszolgálat útján szállítjuk.
A futárszolgálat megnevezése:
- GLS Futárszolgálat:
GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2. - MPL Futárszolgálat:
Magyar Posta Zrt.
Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2–6.
A termék kézbesítése a kiszállítást végző szolgáltató munkarendje szerint történik. Szállítási címként a vásárlónak olyan címet kell megadnia, ahol munkaidőben – 8–16 óra között – a futárt folyamatosan fogadni tudják, és utánvétes fizetés esetén biztosítani tudják a küldemény ellenértékének a futár részére való kiegyenlítését.
A szállítás várható időpontjáról a futárszolgálat e-mailben, illetve SMS üzenetben tájékoztatást küld.
A szállítással kapcsolatos további részletes tájékoztatás a Webáruház honlapon a „Szállítási feltételek és díjszabás” menüpont alatt érhető el.
9. A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA
A Webáruház panaszkezelési rendje a következő: A fogyasztó a Webáruháznak, alkalmazottjának, megbízottjának az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webáruházzal.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát:
- Személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
- Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kell eljárni. A telefonon vagy elektronikus úton hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veheti a békéltető testületi eljárást.
10. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGRÓL
A fogyasztói jogállású vevőnek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján joga van a megrendelés elfogadásával létrejött szerződéstől az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni. Ha szerződés szolgáltatás nyújtására irányul és a teljesítés a 14 napos határidő előtt megkezdődött, a fogyasztót nem elállási, hanem felmondási jog illeti meg, ugyancsak indokolás nélkül.
Ebben a körben a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. és 2. számú melléklete felhasználásával a következő tájékoztatást adjuk:
10.1. Az elállási / felmondási határidő számítása
Ön az áru átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Áru adásvételére irányuló szerződés esetén az elállási jog:
- az árunak,
- több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
- több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolható.
Az előbbiektől függetlenül a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a felmondási jog a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolható.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
10.2. Az elállási / felmondási jog gyakorlásának módja
Ha Ön elállási / felmondási jogával élni kíván, elállási / felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy e-mailben) az alábbi címre:
- A Vállalkozás neve: JET POWER HUNGARY Kft.
- Postai címe: 2330 Dunaharaszti, külterület hrsz.: 092/82.
- Telefonszáma: +36 24 492 280
- E-mail címe: webshop@jetpower.hu
Ebből a célból felhasználhatja az alábbi pont szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön saját fiókjába történő bejelentkezés után internetes oldalunkon is (www.jetpower.hu) kitöltheti az elállási / felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az előbbiekben megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
10.3. Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Címzett: JET POWER HUNGARY Kft.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom / gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
- Szerződéskötés időpontja és áru átvétel időpontja: _______________________
- Rendelés azonosító: _______________________
- A fogyasztó(k) neve: _______________________
- A fogyasztó(k) címe: _______________________
- Bankszámlaszám a vételár visszatérítéséhez*: _______________________
- A fogyasztó(k) aláírása: _______________________
- Kelt: _______________________
*amennyiben az eredeti vételár nem online bankkártyával került megfizetésre.
10.4. Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön által megvásárolt áru visszaérkezésének kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön utánvéttel vásárolta meg az árukat. Ebben az esetben az Ön által megadott bankszámlára történő átutalással térítjük vissza a vételárat; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor felel az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni a Vállalkozás számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
10.5. A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási / felmondási jogát az alábbi esetekben
- a) Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, ha az a fogyasztó előzetes beleegyezésével történt és tudomásul vette, hogy elveszíti az elállási jogát.
- b) Ár vagy díj pénzpiaci ingadozásához kötött termék vagy szolgáltatás esetében.
- c) Nem előre gyártott, fogyasztó utasítása alapján készült vagy személyre szabott termék esetében.
- d) Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru esetében.
- e) Egészségvédelmi vagy higiéniai okokból felbontás után vissza nem küldhető áru esetében.
- f) Természeténél fogva más termékkel elválaszthatatlanul összekeveredő termék esetében.
- g) Alkoholtartalmú ital esetében, ha ára piaci ingadozástól függ és a teljesítés 30 napon túl történik.
- h) Sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok esetén, ha a fogyasztó kérésére történik.
- i) Lezárt csomagolású hang-, képfelvétel, szoftver esetében, ha a csomagolást felbontották.
- j) Hírlap, folyóirat, időszaki lap esetében, kivéve az előfizetéses szerződéseket.
- k) Nyilvános árverésen megkötött szerződés esetében.
- l) Szállásnyújtás, fuvarozás, autóbérlés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenység szolgáltatás esetén, ha határidőhöz kötött.
- m) Nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom esetén, ha a fogyasztó előzetes beleegyezésével történt a teljesítés és tudomásul vette az elállási jog elvesztését.
11. ELJÁRÁS HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN
Tájékoztatás a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról
A további tájékoztatást a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerinti mintatájékoztató felhasználásával adjuk meg.
11.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi igényekkel élhet:
- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna.
- Ha nem kér kijavítást vagy kicserélést, kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát saját költségére kijavíthatja, kijavíttathatja, vagy a szerződéstől is elállhat.
- A választott jogáról másikra áttérhet, az áttérés költségét Ön viseli, kivéve, ha az indokolt vagy a vállalkozás adott rá okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a kellékszavatossági igényét?
A hibát a felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb 2 hónapon belül kell közölni. A teljesítéstől számított 2 éven belül élhet e joggal, használt termék esetén 1 év a határidő.
Kivel szemben érvényesítheti a kellékszavatossági igényét?
A Vállalkozással szemben érvényesítheti.
Mi a kellékszavatossági jog érvényesítésének további feltétele?
A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a hiba közlésén kívül nincs más feltétel, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Vállalkozás nyújtotta. 6 hónap után Ön köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítéskor is fennállt.
Általános Szerződési Feltételek
11.2. Termékszavatosság
\ Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
\ Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
\ Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
\ Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
\ Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
\ Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
11.3. Tájékoztatás a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről
\ Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a Vállalkozás az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint jótállásra köteles.
\ Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint eladási ár felett három év.
\ A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
\ A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
\ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
\ Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
\ Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. alpontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Általános Szerződési Feltételek
12. TÁJÉKOZTATÁS ÜGYFÉLSZOLGÁLATRÓL ÉS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOKRÓL
A bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, valamint az igénybe vevők tájékoztatására ügyfélszolgálatot működtetünk, amelynek elérhetőségi adatait az ÁSZF 1. pontja tartalmazza.
13. TÁJÉKOZTATÁS A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMÁRÓL, FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL
A szerződés a kölcsönös teljesítéssel megszűnik.
14. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS FOGYASZTÓ SZEMÉLYÉRE SZABOTTSÁGÁRÓL ÉS AUTOMATIZÁLT DÖNTÉSHOZATALRÓL
A szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás nem alapul automatizált döntéshozatalon és nem a fogyasztó személyére szabott.
15. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEINEK SZERZŐDÉS SZERINTI LEGRÖVIDEBB IDŐTARTAMÁRÓL
A fogyasztói kötelezettségek legrövidebb határidejéről a kötelezettségeket meghatározó pontokban adunk tájékoztatást.
16. TÁJÉKOZTATÁS LETÉTRŐL, PÉNZÜGYI BIZTOSÍTÉKRÓL
A Webáruház letétet, pénzügyi biztosítékot nem kér.
17. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVÜLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL
A fogyasztó a Vállalkozással szembeni jogvitájában peren kívüli panaszkezelési módként a békéltető testületek eljárását veheti igénybe. Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.
17.1. A békéltető testülethez fordulás szabályai
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Pest Vármegyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárás a fogyasztó kérelmére indul, és ingyenes.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. E követelményeknek megfelel az e-mail is.
Az eljárás megindítására irányuló kérelmet a fogyasztó az interneten (online) is be tudja nyújtani a https://bekeltetes.hu oldalon.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- c) adott esetben a kérelmezett testület megjelölését,
- d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- e) nyilatkozatot arról, hogy a fogyasztó közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- f) nyilatkozatot arról, hogy nem indult más eljárás az ügyben,
- g) a testület döntésére irányuló indítványt,
- h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell az okiratot vagy annak másolatát (kivonatát), amelyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, például a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, vagy más írásos bizonyítékot a törvényben előírt egyeztetés megkísérléséről.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület is illetékes.
17.2. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről
Az előbbi pontban foglaltak szerint a fogyasztónak a Vállalkozással szembeni jogvitájában joga van panaszt előterjeszteni a lakóhelye szerint békéltető testületnél.
17.3. Az európai online vitarendezési (OVR) platform igénybevétele
Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti. A fogyasztó ezt az utat választhatja Webáruházunkkal szemben is. Az eljárás magyar nyelven is megindítható.
Az OVR-platform a kereskedőnek továbbítja a benyújtott kérelmet. A közvetlen egyeztetésre és a megegyezésre 90 nap áll rendelkezésre. Megegyezés hiányában az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testület is bevonható a probléma megoldásába.
Az OVR-platform értesíti a kereskedőt a panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, közösen ki kell választani az eljárást lefolytató vitarendezési testületet, amely eldönti a vitát.
Az OVR portál elérhető itt: https://europa.eu/youreurope/index_hu.htm
A platform közvetlenül elérhető itt: http://ec.europa.eu/odr vagy https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
18. Vállalkozás, szervezet jogállású vevővel létrejövő szerződésre vonatkozó külön kikötések
18.1. Vállalkozással – fogyasztónak nem minősülő személlyel – kötött szerződésre nem alkalmazhatók jelen ÁSZF 12., 13., és 19. pontjai. A 6-11., 14-18. pontjai fogyasztóval kötendő szerződésekre vonatkoznak, de alkalmazandók vállalkozással, szervezettel kötendő szerződésre is.
18.2. 18.3. Vállalkozás, szervezet vevővel megkötött szerződésre az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései irányadók. A nem fogyasztó jogállású személlyel szemben a Vállalkozás a szerződésszegéssel okozott kárért való felelősségét kizárja, kivéve szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.
18.4. A Vállalkozással kötött szerződésből eredő követelések egy év alatt elévülnek.
19. Záró rendelkezések
19.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint – fogyasztók esetében – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései irányadók.
19.2. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosítás a honlapon történő közzététellel lép hatályba, és a közzétételt követő vásárlásokra alkalmazható.
19.3. Jelen ÁSZF és módosításai közzétételre kerülnek a Webáruház honlapján. A közzététel napja a keltezés, illetve módosítás alább jelölt napja.
Kelt, Dunaharaszti, 2024. április 15.
NEW JET POWER GENERATION KFT.